בריק נגד איזנקוט: להקים ועדה חיצונית לבדיקת כשירות צה"ל

איתי גדסי No Comments on בריק נגד איזנקוט: להקים ועדה חיצונית לבדיקת כשירות צה"ל

במכתב ששוגר לראש הממשלה נתניהו מנציב קבילות החיילים האלוף בריק, דורש הנציב להקים ועדה חיצונית שתבדוק את מוכנות צה"ל למלחמה: "אין יכולת לוועדה פנימית"

בריק צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

‏נציב קבילות חיילים אלוף איציק בריק שיגר מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ולוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בו הוא דורש להקים וועדה חיצונית שתבדוק את מוכנות צה"ל למלחמה.

לדבריו, החלטת הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט שמבקר צה"ל יבחן את הדו"ח שלו, תגרום לבדיקה לא אובייקטיבית וחפוזה, בידי אנשים הנגועים בניגוד עניינים: "זו ועדה שנועדה לתת חותם רשמי, ומוסמך – לדברי הרמטכ"ל ומפקד זרוע היבשה בתקשורת, כי מוכנותו של צה"ל למלחמה היא הטובה ביותר מזה שני העשורים האחרונים. אני רואה כחובה לציין, כי אותן אמירות של הרמטכ"ל ומפקד זרוע היבשה אינן עומדות במבחן המציאות", אמר בריק.

לדבריו: "בדו"ח שבנדון אני מציג נושאים המעידים על כשל במוכנות צבא היבשה למלחמה, חמור אף מזה שהיה בנושאים אלו, בתקופת מלחמת יום הכיפורים. אין ביכולתה של ועדה פנימית בראשותו של מבקר צה"ל, תא"ל (במיל') אילן הררי הנתונה למרות הרמטכ"ל, להכיל בתוכה את עוצמת הליקויים החמורים ואת מורכבותם".



0 תגובות